Nieuwbouw basisschool De Vijverhof
Basisschool De Vijverhof is aan vernieuwing toe. De aanleiding daarvoor is de bouwkundige staat (onderhoud, energie en binnenmilieu) en de gedateerde indeling van het schoolgebouw. Ga voor de actuele stand van zaken naar de website van CBS De Vijverhof.
Uitgangspunten
- Vanuit alle betrokkenen (buurt, ouders, school, bestuur en gemeente) is er voldoende draagvlak voor het ontwerp van de nieuwbouw van De Vijverhof
- Er is een klankbordgroep gevormd die bestaat uit omwonenden en ouders van leerlingen van De Vijverhof
- Daarnaast worden er regelmatig informatieavonden voor de buurt gehouden
- Aandachtspunten in het plan:
- Gymzaal wordt verdiept uitgevoerd
- Voorgevel aan de Vijverhof en zoveel mogelijk karakteristieke elementen van het gebouw moeten behouden blijven. Dit is ook de uitdrukkelijke wens van de buurt
- Vloeroppervlak wordt uitgebreid qua vierkante meters en biedt plek aan het huidige aantal van 250 leerlingen
- In 2017 is het gebouw voorlopig aangewezen als gemeentelijk monument. De Welstands- en Monumentencommissie is daardoor betrokken bij de planvorming
Impressie nieuwbouw
Op 4 december 2023 heeft de gemeenteraad ingestemd met de plannen voor de nieuwbouw van de school. Op 3 maart 2025 is de (ver)nieuwbouw gestart. Website De Vijverhof: bekijk sfeerimpressie
Achtergrondinformatie
Tijdlijn
Er worden regelmatig informatieavonden voor de buurt gehouden. Houd de website De Vijverhof in de gaten voor die agenda.
Besluitvorming
- 4 december 2023: Raadsbesluit
- 20 november 2023: Commissie samenleving
- 25 januari 2023: informatieavond (website De Vijverhof: bekijk verslag informatieavond 25 januari 2023)
- Voorjaar 2022: informatieavond
- 9 februari 2022: klankbordgroep bijeenkomst
- September 2021: voorlopig ontwerp gereed
- 28 januari 2020: Collegebesluit genomen voor vernieuwbouw
- 2019: huisvestingsonderzoek uitgevoerd
Projectinformatie tot en met maart 2025
Dit project is gestart in 2019. Wilt u lezen wat er in de periode 2019 - maart 2025 over dit project is geschreven?